Monday 10 December 2012

Bunga-bunga Cinta di Cherating - Part 1

     Teringat plak masa mula-mula nak pergi cherating.. Everything is unplanned sbenanye.. Aku yg ngah bersedih hati, gundah-gulana ni ngah cari tempat utk hilangkan rasa stress aku.. Malam tu dok lah kami berempat lepak kat dataran putrajaya.. Adalah story mory ckit, almaklumlah dah lama xjmpe since masing2 dah bwk haluan dgn kerjaya masing.. Ttbe "kuar gmbr mentol"...!! hehehe aku dgn confident nye propose nk wat trip g Port Dickson.. Saje lah nk release tension kononnye.. Dtg si Adk kesayangan aku, si nor ni.. Die leh lak ckp, "akak, pd x best.. Kter g cherating jom..!!".. Aku pn terus setuju, padahal dlm kpala dok kire duit ni, cukup ke tak ekh.. hehehe.. Tp bile sumernye set on, oklah aku proceed..

Inilah budak yg bg idea gler tu.. My sis, Nor..:)
     So, bler everyone dh setuju.. Aku pun mulelah membudget, cost utk sumer.. Minyak, mkn, hotel etc... Adalah dlm RM 400 cost utk sumer skali.. Yg plg pnting blk dr lpak tu, trus btau mak, minta izin dulu yg wajib, takut ttbe dh excited, skali parents x bg pergi.. Naya lak kt kwn2 aku.. Hehehe yeay..!! Berjaya, dgn skali ckp je.. hehehe TQ mak abh.. Love u ketat2.. & then nor pn ad inform yg mak & kakak die nk follow skali.. Ok gak tuh.. Bler kter bjalan ke mane2, & ada org tua dgn kter, sekurang2 nye kter yg mude2 ni beringat ckit kalau nk wat pape kn.. Inform mak lagi, ckp mak nor ikut.. Bertambah legalah hati ibuku.. Alhamdulilah.. Mak fhm kot, ati ank mak ni tgh bersdey kn.. TQ so much mak..:) 

p/s  : even dlm keadaan cmni pn, aku masih btau die (org yg sgt2 aku syg).. Die xckp pape pn.. Juz said ok.. Xpelah, Allah bantu org yg sentiasa sabar..

     Okeh...!!!! tibalah hari jumat.. Sabtu tu kami nk g dh.. Ttbe ms kt ofis, yg sorg bdk kecik ni leh lak cancel last min, katenye xdpt join.. huhuhu sdey tau (isk isk isk.. touching sgt nih..).. xpelah, aku soh gak die usaha pujuk ayh die bg kebenaran.. Tunggu punye tunggu sampailah hari sok nye, SABTU.. huhuhu pg2 lg dh btau die xdpt g gak.. Xpelah, nk wat cmne kn.. Aku dh frust sgt dh ni... Mulelah text nor, ckp frust lah.. Dh pk nk cancel dh.. Tp bler pkkan mak nor dh excited, kami gagahkan gak diri utk meneruskan rancangan.. Semoga Allah S.W.T sentiasa melindungi kami semua..

Ni lah si kecik yg cancel follow g cherating last min tuh.. Frust tau Teha..!!
     Oklah, tibalah hari sabtu.. Aku g keje cm biase.. Tp otak dh melayang nk cherating je.. Wat keje cpt2 kt site.. Then blk ofis, amik drawing utk submission kt site kuantan.. Kebetulan aku ada jg site kt kuantan.. So blh dikatekan trip kami ni 2 in 1 lah.. Hehehehe best part is when aku nk blah dr ofis dlm kul 12pm, tp aku wat alasan nk g site.. Padahal aku nk blk packing brg.. Excited sgt dh..!! hehehe.. So aku cabut dr ofis dgn jaya nyee...!! hehehee BERJAYA okeh..!!

     Siap-siap, mandi, packing brg.. Before that check blk ngan org hotel, ada x name aku dlm booking list.. Kang naya je smp sane xde lak tmpt tdo.. Ok setel..!

     Bismilahirahmanirahim... Aku mulekan perjalanan.. Mule-mule amik Nor & family kt seri kembangan.. Then amik marziah kt putrajaya.. Pastu barulah kami bc same2 doa perjalanan & mulekan perjalanan.. Doa kami semoga kami selamat pergi & balik.. Amin..



1 comment: