Monday 6 January 2014

~~Kelahiran yg dinanti~~

Assalammualaikum..
 
     Hye guys..! Mungkin agak terlambat entri ni utk dipaparkan.. Tp biar lmbt asalkan ada (hah, blh ke camtu..?) hehehehe..
 
     Ok, aku sebenarnye nak bercerita perihal keluarga aku.. Dalam lebih kurang hujung tahun yg lepas merupakan detik2 gembira bg kami sekeluarga.. Kerana kami akan menerima 3 org ahli baru dr 2 org wanita yg gagah perkasa iaitu kakak iparku dgn adik ku..
Huh, sukar nak digambarkan perasaan gembira di dalam hati, menantikan saat mereke dilahirkan.. Dari awal mereka mengandung lagi kami dh excited.. Mau nye x excited, yg sorg mengandungkan TWIN SEPASANG, yg lg sorg bakal melahirkan 1ST BABY (yg smp lahir xmo tunjuk jantinanye..).. Omaigad.. Hepi hepi hepi..!! Mak abh jgn dikate.. Awal2 lg dh berangan2, sbb raya pasni turn kami sekeluarga berkumpul... Wah, pasti meriah, mak membayangkan si twin dgn cousinnye sibuk kacau kami ngah memasak.. Yang abh Nye lak membayangkan rumah riuh rendah dgn suara kami ank beranak melayan karenah si kecik..
Alhamdulilah, terima kasih Ya Allah utk kegembiraan ini..
 


     So, dipendekkan cerita, sampailah masa utk kurniaan indah ini utk melihat dunia.. Bg kakak iparku, due nye dah disahkan iaitu 25 Oktober 2013, twin bakal dilahirkan melalui kaedah Caesarean.. Yelah kakak iparku ni kecik je orangnye.. Yg nk keluarnye 2.. In shaa Allah, sepanjang masa kami berdoa semoga ketiga-tiga (ibu & twin) selamat melalui saat itu.. 25 Oktober 2013 adalah hari Jumaat, berkat hari tersebut, semuanye berjalan lancar.. Twin selamat dilahirkan lebih kurang 8.30am dgn perbezaan berat hanya 0.5kg, yg mane adiknye (boy) dgn berat 2.45kg & kakak 2.4kg.. Alhamdulilah, syukur ya Allah kerana merek semua selamat melalui proses itu.. As usual, bler khabar gembira disampaikan oleh abg ku (angah) pd kami, kami decide nk visiti mereka esok harinye, coz semua cuti.. Just adikku (kakteh) je xdpt nk follow sbb sdg menunggu hari.. (Sanpai skang aunty the x smpt lg nk tgk si twin).. Ya Allah, indahnye melihat ciptaanMU ini.. Mari jenguk2 gambar ank buahku yg very cute ini.. Gambar diambil ms hari kedua mereka melihat dunia..:) let's check it out ya..!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     How was it..???! Cute kan..??!! Hehehe aunty geram btul tgk awk tau.. Rs nk culik awk bwk blk KL.. BTW, mmg sejarah keluarga kami, ada kembar & I wish I could have mine someday.. Aaminn..:)
 
    Kami x dpt habiskan byk ms di sane.. Pergi balik hari je.. In shaa Allah kter jmpe lg ye syg.. So, bler blk KL ni, ada lg penantian yg belum selesai.. Adikku masih belum menunjukkan tanda nak bersalin.. Tapi kami semua, mempersiapkan diri dlm keadaan berjaga2, sbb in shaa Allah kalau xde pe halangan, adikku akan bersalin normal..
 
     Tunggu punye tunggu, baby cam saje je tau wat kami tertunggu2.. Genap 4 November 2013, pg2 tu mak dh kejutkan soh get ready, adik aku dh keluar tanda.. Kebetulan aku cuti hari tu & adik aku kebetulan bermalam kat rumah mak abh.. Alhamdulilah Allah permudahkan urusan beliau.. BTW, mak abh sebenanye ada kduri kt kg yg perlu dihadiri.. But mak decide utk x pergi, & biar abh & along je pergi.. Yelaa, ank perempuan pertama die yg akn bersalin.. Mau x cuak.. Kasih mak tiada tandingan.. So aku, mak & adik bongsu aku follow laa si adik aku (kakteh) yg nk bersalin tu, bertapa laa kami kt spital.. Lame gak rupenye nk tunggu jalan buka utk baby kan.. Sampai ke malam gak kami tunggu.. Last2 kami decide nk blk, msk, & bwk bekal utk si husband kakteh.. Sian lak dyorg.. So kami just stay kt umah, if any case, kami akn shoot blk ke Hospital Serdang tempat adk aku bersalin.. Dr pg membawa ke malam, still xde tanda2 nak keluar si baby tu.. Tertido laa kami menunggu berita dr rumah.. Alhamdulilah, around 4 to 5 am dpt call dr husband kakteh, mengatakn, kakteh dh selamat bersalin baby girl.. Ya Allah, alhamdulilah...:) Semuanya berjalan lancar & selamat.. Tapi malangnye aku keje hari Selasa tu.. Biasalah aku kan, mule laa x reti nk dok diam kt opis, meronta2 nk blk, x sbr kot nk tgk baby..!! Tambah meronta2 ati, dpt plak gmbr mak & adk dh bermesra2 lak ngan baby.. Haish sbr2.. Tepat kul 6, aku amik handbag & shoot amik along & abh kt umh, then trus g spital.. Aku speed jgn ckp laa.. Sbb tkut waktu melawat habis.. hehehe.. Smp kt spital, along g crkan parking, aku & abh g naik dlu.. Tadada..!! baby dpn mate dh.. Ya Allah indahnye kurniaan MU.. Jom tgk gmbr ank buahku yg ke 6.. It's a girl..!!
 



 

 
 
     Ok, gambar yg dlm dukungan tu adalah gmbr hari pertama si baby melihat dunia.. alhamdulilah.. Seronoknye tak terkata.. Menerima hadiah indah 3 sekaligus, thanks kakak ipar thanks kakteh, korg mmg wanita gagah..
 
 
     Name twin & single baby :
 
     1st twin : A'ISYA HUMAIRA HANIM BINTI MOHAMAD FIRDAUS
     2nd twin : MUHAMMAD A'RISY BIN MOHAMAD FIRDAUS
     3rd (single baby) : FASHIHAH BINTI MOHD FAIZAL SHAH
 
 
ALHAMDULILAH.....
 
 


 

     Ok, this is gambar kakak ipar & adikku kakteh ketika mengandung.. Kakak ipar aku (kakngah) kecik je kan, percaya dh kan.. hehehe.. Adik aku dh pkai bj pink ms ni, dh tunggu baby nk kuar..:)
 
     Nanti aku ceritakan perkembangan lain ttg ank2 buah aku.. I'm a happy aunty in the world dgn 6 ank buah yg sgt cute & noty x hengat..!! Tp aku syg mereka melebihi nyawa aku..LOVE..!

No comments:

Post a Comment