Wednesday 17 July 2013

Kenapa Cherating lagi..??? Why..?? Why..??

Sebab ia best... (ikut tone iklan petronas thn bape ntah, x igt..)

Hye semua..!! Assalammualaikum..:)


Tadaaa...! inilah Pantai Sepat di Kuantan.. Cantik kan.. Chalet penginapan kami btul2 berhadapan dgn pantai ni.. Mmg ngam laa bg mereka2 yg nk lari dr tekanan kerja, nk jauh dr segala masalah, this will be the best place u MUST go..:)

    Arini aku nk story psl percutian aku & kwn2 (dh jd x-ofismate) utk kali ke2 nye.. Knp Cherating masih menjadi pilihan utk kali ni..?? Sbenanye selain kami rindukan pantai bersih kt Cherating ni, kami sebenarnye nk cover blk percutian yg sebelum ni yg kami rs cm x puas lak g 2hr 1mlm (yg sbenanye dh jd cm 1hr 1mlm, sbb kami smp sane dh mlm utk check in hotel.. huhuhu)... So for this time, kami decide utk wat percutian 3hr 2 mlm.. Tp memandangkan kami sumer keje pd hr jumaat tu, so kami terpakse bertolak kul 8.30pm (lbey krg).. So korg leh imagine kul bape kami smp di tambahkan lg dgn jammed bndr KL ms kami br bertolak tu.. Maka jdlah percutian kami sebagai 2hr 2mlm..

     Hr jumat tu aku sbenanye saje amik mc.. Aku xleh nk amik EL or AL memandangkan aku br je sebulan stgh start keje baru yg best ni.. hehehe.. So berbekalkan mc yg ada aku g servis kete, belek2 ckit enjin (aku ni agk kasar, lbeih minat pd keje laki, so kalau setakat baiki enjin ckit2 tu aku leh laa).. Kami g sane sumernye perempuan.. If anything happen ngah jln, agk bahaya.. Walaupun, girl2 kesayangan ku ni gelarkan aku as "KAKAK TEGAP"... Tp kalau dh perempuan ttp perempuan, if pape jd, aku pn akn same cuak, walaupun aku kdg2 berlakon mcm x cuak, sbb xnk org lain ikut cuak sama (xfhm..? fhm2 kan sndiri..).. hahahaha..:p

     Actually this trip dh plan earlier dlm bln 4 atau 5, x bape nk igt.. As usual kami berempat Marziah, Nor, Teha & aku g lpak kt dataran putrajaya.. Ms ni laa kami decide nk g.. Ms tu semuanye knfemkan diri akn g.. Ok ngam 4 org.. Then Nor request nk bwk mak n kakak die Ain.. Ok xde hal.. Lagi ramai lg best.. Then kali ni nye expenditure, aku diberi tanggungjawab utk wat budget.. Aku x reti, tp try gak coz dh byk kali join trip, especially ngan family, so mgkn blh agk2 perbelanjaan tu.. Excited nye psl aku survey chalet awl2 lg sbb biaselah cherating tu mesti fully booked bler weekend.. But sbb msg2 kewangan krg stabil, so kene tunggu nxt salary br booked chalet.. Kami decide nk tdo chalet btul2 dkt ngan pantai sbb kami nk merasa bler bgn pg, bkak tingkap--->>"morning sunshine..!"...:) Kononnye nye lah pg2 bgn bkak tingkap nmpk matahari & lautan biru yg terbentang luas di dpn mate.. ewah..! Hehehehe

    Dipendekkan cter smplah pd minggu percutian kami.. Dr isnin msg2 nye pikiran dh berterbangan nun jauh ke cherating.. Tak sbr katenye.. hehehe.. Aku dh booked bilik di Cempaka Beach Lodge... Korg leh visit blog dyorg & find out knp tmpt ni jd pilihan kami..:) Yang pastinye, keinginan kami nak dok kt bilik yg berhadapan dgn pantai bakal tercapai.. hehehe..:p Dr hr khamis lg aku dh ltak note siap dlm diari keje aku.. Hehehe..:) Nk tgk pe aku tulis..?? check it out babes..!:)

Ni lah note aku.. Mmg khamis tu aku balun siapkan keje sbb aku dh ada plan utk mc hr jumaat.. Hehehe.. aku mmg noty ckit.. minx maap boss.. Aku inginkan rehat yg cukup n selamat pergi & blk.. Sbb kan aku xleh EL or AL, then aku terpakse amik mc.. Kebetulan aku mmg skt ckit ms tu, migrain menyerang pg jumaat tu.. Mgkn sbb terlalu excited smp xleh nk tdo lak mlm tu.. Hehehehe..

     At last, tibalah hari jumat, sorg dr kwn kami mengesahkan yg die xdpt join the trip.. Xpelah, Marziah nk kawin, so kami fhm.. Budget kami meningkat dr RM150 sorg ke RM180 sorg.. Yg knfem g 5 org, Nor, mak Nor, Ain(kakak Nor), Teha & aku.. But kami setuju decide, just collect RM150 sorg dlu, later if x cukup br collect blk.. Mmg kami slalu pastikan percutian kami akn menjadi percutian budget, tp happening..!:) Pg jumaat bgn awl, aku dh buka & psg blk battery kete, SENDIRI okeh.. Sbb abg2 aku keje, xde yg leh tlg.. A week before trip, ttbe lak battery kate aku kering.. Tp xpelah, sekurang2 nye my baby (kete aku) ni inform aku awl2, dr ttbe wat mslh ngah highway, mmg naya laa.. Alhamdulilah..:) Then, dh siap check minyak itam, air & sebagainye, aku trus g isi full tank minyak & topup Touch n Go.. Pastu trus shoot g klinik amik mc, tkut terlupe, kang menjawab lak aku ngan HR manager.. And then g cuci kete lak, kasi comel2, wangi2, br lah nmpk molek di ats highway nun.. hehehe..:p Ngam kul 3 setel sumer aku blk packing brg, 3.30pm dh setel, aku tdo jap.. Smpn tenaga laa kononnye nk drive all the way KL-Kuantan.. Kul 5 bgn, mandi2, siap2.. Kul 6 aku dh standby dlm kete utk pickup kwn2 sekalian.. Dyorg mgkn lmbt sbb ada yg keje kt damansara nk blk ke seri kembangan hadap jammed lg.. Sbb tu aku dh plan siap2 kul 8 kami mesti kene kuar KL dh..

    1st pickup Nor n family.. Sampai2 nor x smp umah lg.. So aku amik peluang g mkn jap.. Sbb dr pg x mkn, lapo...! Mkn lah kfc yg plg cpt n sng.. Dlm kul 7.30 tercegat blk kt umah nor, ngam2 nor pn smp.. Soh die siap cpt2 & aku lak g mkn lg, mak nor grg bihun.. Hehehe tergoda.. Auww..! Pas nor siap, kami rushing msuk beg dlm kete, nsb baik nor smpt mkn.. Bihun yg byk tu, mak nor tapau as bekalan kami.. hehehe..:) & kami trus bergerak sbb nk pickup teha kt Jln Kuching.. Plan asal teha dtg umah nor, tp sbb jln jammed, aku soh die tunggu kt sane je, aku g amik.. Ngam smp kt teha kul 8.15pm.. Trus transfer brg msuk kete, angkut teha pergi trus.. Hehehe sian abg teha, maaf abg, kami rushing..:(

     Bler sumer dh ada dlm kete............Yeay, percutian kami bermule..!! Walupun lelah menghadap jammed bdr KL sebelum tu, tp ati ttp girang gumbira..:) Perjalanan kali ni, kami xde berhenti rehat or mkn, aku shoot trus ke kuantan.. Sgh RnR temerloh pn sbb nk buang air je.. & aku amik kesempatan check blk battery yg aku psg td.. nsb baik check, lose rupenye.. jd lah aku pomen jap, mengetatkan bende alah tu.. Laki2 kt situ lalu pndg pelik je kt aku.. Hahahaha dlm ati mgkn rs nk tlg pmpuan cm kami ni, tp tgk aku ni cm leh wat je.. Teragak2 dyorg nk dtg dkt.. Xpe bang, stakat ketatkan skru sy blh wat.. Kalau yg lain tu, wallahualam..:(

     Make sure everything OK, ktorg grak trus ke kuantan.. Jam dh dkt kul 11pm. Janji ngan owner 11 lbey smp.. Spnjg jln as usual, lagu-lagu dr THR Gegar (Permata Pantai Timur) yg jd pilihan.. Melalak lah pe lagi..! Hehehehe.. Kami smp chalet around 12am.. Sian kt makcik tu tpakse tunggu kami.. Disebabkan kami check-in lewat, die baik ati bg discount RM20 utk 2 mlm tu.. Jd lah dr xde.. Lgpn tu 1stime kami ke sane.. Kami bkn regular customer die.. TQ makcik..:)

    So, ksh2 di kuantan bermula dr check-in smp check-out akn aku ceritakan nnt.. Rest dlu laa..:) Jmpe lg nnt k.. LOVE

No comments:

Post a Comment