Tuesday 14 January 2014

Cinta Pandang Pertama

Assalammualaikum..
 
     Hye korang.. Arini, jom aku nk share pandangan aku ttg "CINTA PANDANG PERTAMA".. Hehehe mesti pelik kan, camne lak boleh ttbe terkeluar topic ni..
 
     Actually, semalam sebelum tidur, aku chit cahtting ngan my childhood friend, lelaki.. Dah lama ktorg tak jumpe, since aku pindah KL dlm thn 1996.. Then dlm lebih kurang tahun 2010 ramai yg dh aktif facebook, terjumpe laa blk kwn2 lame.. Dari tadika, primary, secondary sampailah ke zaman university, sumer hubungan terjalin balik.. Alhamdulilah.. So, bile msg2 dh bertemu blk, of course laa ada gathering/reunion gitu.. But mestilah tak sumer dpt jmpe kan.. Masing ada yg dh berkomitmen, dah kawin & sebagainye.. So utk permulaan, aku jumpelah budak2 yg dkat ngan tmpt aku training ms tu (Shah Alam).. Plan laa jumpe kt Pakli Kopitiam.. Ms tu aku sorg je pmpuan, 2 org laki.. Msg2 keje dh hebat dyorg ni, sorg engineer, sorg lg keje gomen.. Engineer tu name die Suhaimi, now dh kawin.. Sorg lg Khairul Azrin, Masih single & available.. Hehehehe ada yg mau ke.. (angkat tangan..!!).. hehehe.. Masa tu abis laa story ms zaman childhood keluar abis.. Seronok bler kenang blk.. Tak seronok sbb ktorg 3 org je gelak sakan, kwn2 lain xdpt join.. So, borak punye borak, last skali ktorg decide nk kumpul sumer kt kduri kawin childhood friend gak.. Kebetulan majlis kwn aku tu yg plg dkat utk kami kumpulkan sumer org.. Of course aku laa yg akn jd org yg plg asing sbb aku merantau ke KL je dh berbelas tahun, dyorg sumer still kt sane (Felda Tementi, Triang)..
 
     Ok, kat sini aku bkn nk cter psl gathering ktorg yg happening tu.. hehehe gambar x smpt amik byk2.. sbb aku malu, yelaa cm org baru lak bler ada di dalam kalangan mereka2.. hehehe.. So, facebook laa yg jd perantara kami lepas majlis tu.. Alhamdulilah until now, still keep in touch..:)
 
     So, skang aku nk cter psl cinta pandang pertama tu.. hehehe.. Semalam kwn aku aku si Khairul Azrin tu whatsapp aku.. Die pn br je dpt no aku.. Before this, ktorg chat kt fb je.. Aku pgl die Azrin je laa ekh.. Die ni funny ckit.. Dr awal ktorg jmpe kt Pakli tu lg, die asyik ckp nk msuk minang aku.. Aku agp tu joke die je.. Almaklumlah, family aku knal baik dgn family die.. Along aku lak mmg besfren tdo 1 bantal ngan abg die.. Mmg ktorg agk kamcing lah jdnye.. So chat punye chat, die asyik ckp bende yg same.. Bler dh byk kali die ckp cmtu, tergerak la ati aku nk bertanya "ko ni siyes ke..?" .. Unexpected answer yg aku dpt.. "Aku siyes laa, dr lpas kter lpak tu lg aku dh ckp kan aku nk meminang ko.. Aku dh btau mak aku dh ms tu.. Mak aku pn suke.. Tgl nk g msuk minang ko je.. Ko yg ckp jgn..".... Aku pn jwb laa " aku igt ko main2..".. Aku cam ttbe blushing.. Tp control.. aku truskan chat cm biase.. Then, bler aku dh nk tdo, tgn aku ni pn gatal g taip, "bg aku 10 sbb ko nk pinang aku.."... Nah..! Naya aku menghadap jawapan die.. hehehe..
 
 
     Hehehehe.. Ni die bg reason mcm yg aku nk.. Ada ayat die yg kate die jth cinta pndg pertama.. Oh dunia, benarkah ini..??!! Selama ni aku xpnah percaya cinta pndg pertama.. Sbb jns aku, aku kene pndg byk kali br leh jth cinta.. Kekekeke..:p But, to be honest, he such a gentleman.. Mgkn bg sesetengah girl, akan mudah jth cinta dgn cara die.. But not to me.. Prinsip aku sng je.. Give a try utk sesuatu relationship, & then kter tgk how it goes.. If we can complete each other, terima kekurangan & blh nmpk kelebihan pasangan kter, there's nothing much to worry.. Juz tgl kter nk perindahkan, percantikkan hubungan tu je lg, ke jalan yg lebih diredhai Allah S.W.T.. So, kesimpulannye kat sini, aku bg die peluang utk knal baik buruk aku, same gak bg aku.. Aku take this as a chance utk aku knal die dlu.. Die ltakkan tempoh singkat tau, Tgh bulan januari ni, kalau aku ok, still single, die nk msuk minang.. Aku terkejut..! Yelaa arini je dh tgh bulan.. Then die lajakkan ms smp ujung bln ni.. Aku rs tak mampu lg aku nk knal die.. So aku ty die baik2, BULAN or TAHUN.. Ko jgn slh ckp.. Ok laa kalau x cukup, smp tgh thn ni, "pastu aku trus nk nikah.. aku xnk tunang..".. When i'm looking at this, aku yakin ape yg Allah S.W.T rancangkan utk hambaNYA mmg sgt indah kan.. Aku redha & berserah..:) So, skang kami masih dlm fasa mengenali hati budi, bkn tahap bercinta lg okeh.. Coz aku perlu memilih yg terbaik, demi ms depan aku.. Biarlah ia akn jd yg pertama & terakhir utk aku.. In shaa Allah.. Bg aku, tempoh perkenalan, utk aku knal seseorang tu adalah minimum 2thn.. Tp dlm umur aku yg semakin meningkat ni.. Aku kene amik berat ttg faktor ms.. So, kter tgk cmne hasilnye utk CINTA PANDANG PERTAMA ni k.. Kalau ada yg baik, alhamdulilah.. But if bkn jodoh kami, aku harap, kami masih mampu berkawan baik.. Amin..
 

No comments:

Post a Comment