Friday 3 January 2014

Kasih seorang Kakak terhadap si Adik


Assalammualaikum..
 
     Korang baca tajuk tu mesti dah fikir, ni cerita sedih kan.. Tak lah, saje je suspen ckit.. Sorry coz dah lama x update blog.. Aku busy dgn kerja & keluarga, serta masalah & ujian hidup yang dating menimpa.. Alhamdulilah, sekurang-kurangnya ia menjadikan aku supaya lagi kuat & tabah untuk terus melalui hidup..
 
     Ok, sebenarnye aku nak story pasal al-kisah si adik bongsu aku.. Rasanya dah dekat 2 bulan dia minta nak "SPAGHETI CARBONARA CHICKEN CHOP".. Hah, besar kan..? begitulah juga besarnya nafsu adik aku.. hehehe.. Dia bukan kuat makan pun sebenarnya, just bila sekali bende yang dia minta tu, bende yang very the canggih2.. hahaha.. Bukan sesekali, actually byk kali.. Tapi inilah sifat adik bongsu, bila dia dibesarkan dengan penuh kasih mak abah, abang2 & kakak2 yg dh berkerjaya.. Kami sebagai abang2 & kakak2 sebolehnya mahu dia dapat segala keinginan nya.. Tak sampai hati jika tak tunaikan salah satu keinginannya.. Tapi, manja yg kami berikan, bukan diberi saja.. Kami minta darimu adik, belajar bersungguh-sungguh, berkerjaya seperti yg diimpikan, balas jasa mak abah kita, yang penting terus menyayangi mak abah, abang2 & kakak seperti mane kami menyayangi kamu wahai adik..
 
     Ok, berbalik pada story asal.. Yang si adik minta spagheti carbonara Restoran Murni (Bukit Jalil) .. Tapi akaknye ni malas.. Tambah aku ni memang bukan jenis suka lepak luar rumah.. So, aku decided laa nak masak sendiri.. Hehehe entahkan jadi ke tidak.. Aku tibai je.. Hehehe.. So aku sms adik, Tanya dia nak tak kalau aku yg msk spagheti carbonara dgn chicken chop tu.. Dia on je katenye..
 
     Then, balik keje tu aku terus laa gi cari barang2 nak masak hidangan idaman si adik.. Sampai rumah dah dekat maghrib.. Mandi & solat dlu.. Then bermulalah sesi aku di dapur bagaikan seorang MASTERCHEF.. Kekekeke..:p
 
     Pung pang pung pang, tadaa dh siap.. Aku msk dlm sejam.. Completed menu yg adik nak sgt.. Hehehehe dipersembahkan..:)
 

Ni dia SPAGHETI CARBONARA + blackpepper (sbb adik aku ni hantu kepedasan)

 
Ni plak Chicken Chop dgn brown sauce..:)
      Alhamdulilah, adik suke.. Katenye kenyang sgt.. Banyak kali ucap thanks.. Yang paling tak boleh blah, adik aku yg dok putrajaya pun, leh minta delivery ke rumah dia.. Mula rs cam pnat.. Tapi fikirkan tak sampai hati, kang terasa2 lak kt lidah dia, plus aku rindu si anak buah, nk menggomol, aku gagahkan diri ajak mak & adik teman.. Yabedabedu..!!

No comments:

Post a Comment